Araç çubuğuna atla
Sanat Tarihi

İzlenimcilik (Empresyonizm)

“İzlenimcilik” olarak da bilinir.19. yy.ın ikinci yarısında FRANSA’da oluşmuştur. Resim tarihindeki sürekli yeniliklerin hareket noktası sayılır. Empresyonizme göre, açık havada bulunan eşyaların renk görünümleri günün her saatinde değişir. Örneğin, ağaçların yeşil rengi öğle üzeri daha parlak, daha canlı görüldüğü halde, akşama doğru koyu renkte ve donuk görünür.

Bu akımın kurucuları, atölye çalışmalarından çok, açık havada çalışmaya önem vermişlerdir. Çünkü aradıkları canlı ve temiz renkleri, gün ışığının parlaklığında bulmuşlar, koyu ve karanlık renklere resimlerinde yer vermemişlerdir. Renk, ya olduğu gibi ya da değerini düşürmeyen başka bir renkle karıştırılmıştır. Işıklar sarı, turuncu, kırmızı tonlarında aranmış, gölgelerde, bunların zıtları olan mavi, mor ve yeşille boyanmıştır. Empresyonizmin kurucusu Edouard Menet’ dir.


Temsilcileri:

Edouard Manet, Claude Monet, Camille Pissarro, Georges Seurat, Paul Signac, Vincent Van Gogh, Paul Gaugin, Paul Cezanne, Edgar Degas, Henri De Toulosue-Lautrec, Pıerre-August Renoir’dir.

Dönemin sanat eserleri:

İzlenim, Gündoğumu, 1872, Tuval üzerine yağlı boya, 48 x 63 cm, Musée Marmottan, Paris, Fransa.

 

Şemsiyeli Kadın, Claude Monet,  1875,  Tual üzerine yağlı boya,  100 cm × 81 cm (39 in × 32 in),  Ulusal Sanat Galerisi, Washington, DC

 

Louvenciennes yolu, Camille Pissarro

 

Sarı Gökyüzü ve Güneş ile Zeytin Ağaçları, Vincent van Gogh, Kasım 1889, Peyzaj, Yağlı Boya, Zeytin Ağaçları

 

Paul Gauguin, Tahitili Kadınlar, 1891, Tuval üzerine yağlı boya, 69 x 91.5 cm, Musée d’Orsay, Paris, Fransa.

 

 
 
Cezanne, Bibemus Taşocağından Azize Victoire Dağı, 1898-1900
Etiketler

Aygün Çimen

1994, Bursa, Uludağ Evrenkenti Grafik Tasarım, Anadolu Evrenkenti İşletme

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Göz Atın
Kapalı
Başa dön tuşu
Kapalı
Kapalı